poniedziałek, 2 marca 2015

Rodzaj pełni a wygląd ogona

W zależności od tego kiedy dokonamy pierwszej przemiany nasz pierwszy ogon przybierze na początku określony wygląd. Jeśli urodzimy się jako syrena to nasz miesiąc urodzenia świadczy o wyglądzie ogona.
W tym poście powiem Wam jak w nazywają się poszczególne ogony i płetwy oraz jakie wygląd uzyskacie podczas danej pełni.

RODZAJE OGONÓW
Najbardziej podstawowym rodzajem ogona jest ogon prosty. Łuski występują w jednym kolorze. Ma go ok. 90% syren. Przykładem syreny z takim ogonem jest Disney'owska Mała Syrenka.
Jednak nie zawsze ogon musi mieć jedynie jeden kolor. Poniżej przedstawione są najpopularniejsze ogony odmienne, czyli inne niż ogon prosty.

Pierwszy jest ogon mieszany. Nazwa sama wskazuje na obecność łusek w dwóch kolorach. Naturalnie występuje u jakiś 3% syren.
Na drugim obrazku przedstawiony jest ogon obrzeżny. Inny kolor łusek występuje na krawędziach ogona. Jest to najpopularniejszy ogon odmienny, posiada go jakieś 5% syren.
Trzeci to ogon przechodzący, w którym jeden kolor łusek przechodzi w drugi. Można go spotkać u bardzo niewielu syren, które często przez jego wyjątkowość postanawiają go nie zmieniać.

RODZAJE PŁETW
Zdecydowanie najczęściej występują pierwsze 4 rodzaje, jednak pojawiają się też płetwy okrągłe i wypukłe.

PEŁNIE
W ciągu roku możemy wyróżnić różne rodzaje pełni. Ich rodzaj zależy od miesiąca kiedy wystąpią.

Miesiąc Nazwa pełni
Styczeń Pełnia Wilczego Księżyca
Luty Pełnia Śnieżnego Księżyca
Marzec Pełnia Ślimaczego Księżyca
Kwiecień Pełnia Różowego Księżyca
Maj Pełnia Kwiatowego Księżyca
Czerwiec Pełnia Truskawkowego Księżyca
Lipiec Pełnia Burzliwego Księżyca
Sierpień Pełnia Księżyca Jesiotrów
Wrzesień Pełnia Księżyca Żniwiarzy
Październik Pełnia Księżyca Myśliwych
Listopad Pełnia Bobrzego Księżyca
Grudzień Pełnia Zimnego Księżyca
 
 WYGLĄD OGONA A PEŁNIA

 1. Pełnia Wilczego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej mieszany
Płetwa: ścięta
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
2. Pełnia Śnieżnego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej obrzeżny
Płetwa: okrągła
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
3. Pełnia Ślimaczego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej obrzeżny
Płetwa: widelcowa lub księżycowa
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
4. Pełnia Różowego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej przechodzący lub obrzeżny
Płetwa: prosta
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
5. Pełnia Kwiatowego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej mieszany
Płetwa: księżycowa
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
 6. Pełnia Truskawkowego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej mieszany
Płetwa: ścięta, rzadziej okrągła
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
 7. Pełnia Burzliwego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej przechodzący
Płetwa: widelcowa lub wypukła
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje
8. Pełnia Księżyca Jesiotrów
Ogon: prosty, rzadziej obrzeżny
Płetwa: księżycowa
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje

 9. Pełnia Księżyca Żniwiarzy
Ogon: prosty, rzadziej przechodzący
Płetwa: księżycowa, rzadziej widelcowa
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje

10. Pełnia Księżyca Myśliwych
Ogon: prosty
Płetwa: widelcowa, prosta
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje

11. Pełnia Bobrzego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej obrzeżny
Płetwa: okrągła
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje

12. Pełnia Zimnego Księżyca
Ogon: prosty, rzadziej mieszany lub obrzeżny
Płetwa: ścięta, rzadziej wypukła
Kolory: im bardziej po lewej tym częściej występuje


Pamiętajcie, żeby uwzględnić podane wyżej informacje wybierając czas pierwszej przemiany ;)

by Trixy236
ps. Czuję się już lepiej, ale brakuje nam pomysłów na posty. Komentujcie jakie tematy Was ciekawią, a z chęcią przybliżymy Wam wybraną dziedzinę podwodnego świata ;)

24 komentarze:

  1. Nie no.... Przeż.... Ja..... Ja wczoraj czytałam o rodzajach pełni i po powrocie ze szkoły miałam do was napisać..... WaW. No i to też jest bardzo ciekawe. W życiu bym nie pomyślała,że mogą być takie ogony. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i wiem , że to głupie pytanie , ale każdy człowiek przechodzi okres dojrzewania. Jak to wygląda u syren?

      Usuń
    2. No i te gry i zabawy syrenie to też możecie zrobić w formie posta :-)

      Usuń
    3. Dzięki za pomysły ;) i miłe słowa. Postaramy się dodać taki post, a na twoje pytanie z chęcią odpowiemy w filmiku :)

      Usuń
    4. bardzo bym chciala być syreną. ale nie wiem czy bende sie bala bo mam 8 lat :)

      Usuń
  2. Bloga piszą 3 osoby, a 85% postów napisała Trixy. Hejli dodaje rzadko, ale jednak, a Missy w historii bloga dodała nie więcej niż ok. 5 postów. Wg. mnie to nie jest feir. Trixy była chora, ale jesteście 3 więc czemu Missy lub Hejli nie mogły czegoś dodać ? To nie jest hejt jak coś. Wszystkie was bardzo lubię, ale to mnie zastanawiało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i jakby nie było to na filmiku zz tego co pamiętam mówi tylko trixi a reszta to nie zbyt... (to nie hejt :-)) Mnie też to zastanawia.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Każda z nas ma też swoje prywatne życie i często jest w nim mało czasu na bloga. Mi osobiście jest bardzo trudno znaleźć na to czas, zwłaszcza ostatnio. Małą ilość postów Missy mogę tylko usprawiedliwić tym, że ona ma na prawdę dużo na głowie. Często musi chodzić na różne zajęcia m. in. na rehabilitację kręgosłupa. Jednak porozmawiam o tym z dziewczynami, bo też uważam to za ważny temat. Dziękuje za opinię. Ps. Błagam nie piszcie w każdym komentarzu/pytaniu "ps. to nie hejt", bo naprawdę nie przeszkadza mi to, że nie wszystkim podoba się ten blog i to co robimy :) /Trixy

      Usuń
    5. Co do wcześniejszych komentarzy Luny, to niestety prawda. Często robimy lekcje nawet do 23 (czasem nawet później). Chodzimy do prywatnej szkoły, gdzie tempo pracy jest ogromne, a poziom ponoć bardzo wysoki. Staramy się przykładać do nauki i dostawać jak najlepsze stopnie. Lekcje kończymy przeważnie o 16-17, a potem musimy znaleźć na wszystko czas (łącznie z zajęciami których sobie nie wybieramy jak np. obowiązkami domowymi). Ja ostatnio mam mętlik w życiu prywatny i szczerze mówiąc trochę "uciekam" na bloga od tych problemów (nie chcę o tym mówić, więc nie pytajcie, ale nic mi się nie dzieję i ogólnie wszystko je w porządku ;) a są to sytuacje niezależne ode mnie i jednak w swój sposób je przeżywam).

      Usuń
    6. W filmikach staramy się mówić mniej więcej po połowie, dzielimy pytania w przypadkowy sposób :D nie świadczy to o mniejszej wiedzy czy kompetencji moich koleżanek, to po prostu przypadek. Jeśli chcecie mogę mniej mówić w kolejnych filmikach i ułożyć wszystko tak, aby Missy i Hejli odpowiadały na większość pytań. Co do tego, że jestem na każdym filmiku to dla tego, że nie udało nam się inaczej spotkać (i aparat jest mój :D ). Mam nadzieję, że rozwiązałam Wasze wątpliwości.

      Usuń
    7. Tamte komentarze musiałam usunąć , bo kolejne nie chciały mi się dodawać :((to tak tylko na marginesie)

      Usuń
  3. I mam jeszcze pytanie co do tego posta. Czy za pomocą magii księżyca można zmienić ogon w np obrzeżny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, można zmienić tylko kolor. Jednak jeśli posiądziesz Magię Księżyca w naprawdę dużym stopniu, to może Ci się udać (ale nic nie obiecuję) zmienić układ łusek na ogonie. Musisz władać wtedy potężną Magią. Ja na początku miałam ogon karpia koi (ogon mieszany), a potem zmieniłam go na perłowy-obrzeżny.

      Usuń
  4. Mam pytanie... skąd wziąć kamień księżycowy??Gdy będę syrenką, to jak go znaleźć??
    Marta P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Spróbuje w: Pełnia Truskawkowego Księżyca,. Pełnia Burzliwego Księżyca i Pełnia Księżyca Jesiotrów Życzcie mi powodzenia ;*
    Weronika (Werciaxsi) :p

    OdpowiedzUsuń
  6. bomba strona ... jestem morsem bo syreną byc nie moge ; ) ale czytam te stronke od prau dni i powiem ze pozytywnie zakrecone jestescie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chodzę na basen i za 5 dni mam konkurs pływania i właśnie wczoraj stałam się syreną pomorzeće mi

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo chciałabym być syrenką ale boję się że będę wyglądać okropnie i że zamiast głowy będę miała rybią twarz albo tylko będę miała głowę i rybi ogon bez szyi dokładnie jak ryba tylko zamiast ich twarzy będzie moja

    OdpowiedzUsuń
  9. Spróbuję w pełnię Żniważy. A mam pytanko czy np. W niebieską pełnię zadziałałyby sposoby czy nie

    OdpowiedzUsuń