piątek, 27 marca 2015

Budowa syreny

Dziś postaram przybliżyć się Wam budowę syreny. Pamiętajcie, że zawsze możecie kliknąć zdjęcia, aby je przybliżyć ;)
Zacznijmy od ogólnego przedstawienia budowy. Syreny "składają się" ze szkieletu (w ich przypadku wewnętrznego, złożonego z kości przypominających ludzkie, jednak o wiele lżejszych),

układów narządów (w tym mięśni)
a to wszystko okrywa skóra i łuski
 tutaj mamy jeszcze przedstawione rozłożenie tkanki tłuszczowej w ciele syreny (swoją drogą, ja mam jej całkiem sporo... ;)

***


Dobrze, teraz przyjrzyjmy się dokładniej szkieletowi syreny i jej narządom.




 Mam nadzieję, że dzięki tym ilustracjom lepiej poznacie budowę syreny. Niestety nie udało m isię znaleźć takich z podpisami po polsku, ale jeśli nie rozumiecie jakiegoś słowa to polecam skorzystać z jakiegoś tłumacza (np. google :p)

by Trixy236

ps. Jeśli będę miała chwilę wolnego czasu to może zrobię jakiś gif (ruchomy obrazek) z budową syreny, ale nic nie obiecuję
pps. Od dłuższego czasu piszę post o zawodach w ławicy i może mi to zająć jeszcze trochę czasu :(

Ok oto jest (nie) obiecany gif :)

10 komentarzy:

  1. W internecie jest pełno takich obrazków z budową syren. Nie ma jednak napisane czego dotyczy(tkanka tłuszczowa czy coś innego). Dziękujemy za wasze starania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaje, że najwyraźniej niewystarczająco przyłożyłam się do pisania tego postu, jednak nie rozumiem co według ciebie zrobiłam źle (a bardzo chętnie to poprawie). Przecież podpisałam je (przynajmniej tak mi się wydaje). Jakkolwiek głupio by to nie brzmiało cieszę się z tej krytyki, gdyż staramy się, aby nasz blog był jak najlepszy. Będzie nam bardzo miło jeśli rozwiniesz swoją myśl i powiesz nam co wg Ciebie powinnyśmy dodać do tego posta, aby była lepszy :)

      Usuń
    2. Nie chodziło mi ,że WY NIE PODPISAŁYŚCIE tylko,że na np innych blogach lub ogólnie w grafice nie jest podpisanie czego dotyczy dany "wykres". Przykro mi,że źle zinepretowaławyście mój komentarz. Wasz post jest bardzo dobrze zrobiony :-)

      Usuń
    3. Aaaaaaaaa.... przepraszam bardzo :) Mój mózg ma ostatnio włączony tryb oszczędzania energii ;)

      Usuń
    4. To także moja wina bo nie wyraziłam się zbyt jasno :-)

      Usuń
  2. Co do tkanki tłuszczowej no to cóż... Olać to, więcej do kochania :D Fajnie, że są zdjęcia z podpisami :3 Bardzo mi się podobał post, zdjęcia i wszystko :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do tkanki tłuszczowej no to cóż... Olać to, więcej do kochania :D Fajnie, że są zdjęcia z podpisami :3 Bardzo mi się podobał post, zdjęcia i wszystko :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, zaraz siadam do drugiego komputera (mam na nim program do robienia gifów) i zrobię jeszcze taki ruchomy obrazek, na którym poszczególne "warstwy" jakby nakładają się na siebie :)

      Usuń
  4. Witamy, mamy z koleżanką bardzo ważne pytanie: jak dokładnie działa przemiana w syrenkę? Z tego co widzimy ogon jest skomplikowaną częścią ciała i nie wygląda jak złączone nogi (co wywnioskowałyśmy po waszych poprzednich wpisach). Zdawało nam się, że przemiana polega na szybkiej zmianie/ "stopieniu" nóg, co byłoby niemożliwe przy takiej budowie ogona. Dodatkowo podane przez was zdjęcia szkieletów znacząco różnią się od siebie.
    Ps: od 4 lat staramy się być syrenkami, ale żaden sposób nie działa, prosimy o niezwłoczną odpowiedź! :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń