środa, 11 lutego 2015

Magiczna biżuteria cz.2: Parę słów o perłach

Ten post będzie w całości poświęcony perłom, ale... chwila.  
Czym właściwie są perły?
To wytwory małży, rzadziej  ślimaków, z masy perłowej. Perły powstają najczęściej w wyniku reakcji organizmu na ciało obce, które przedostało się do muszli. W jubilerstwie perły definiuje się jako „produkty naturalne pochodzenia organicznego, powstałe w płaszczu muszli perłopławów perłorodnych lub innych mięczaków”. Pochodzenie nazwy "perła" nie jest pewne, być może zostało zapożyczone od gatunku małża (łac. "perna") lub kulistego kształtu (łac. "sphaerula").
Źródło: Wikipedia
Co one mogą mi dać?
Przytocze tu fragment z postu o działaniu kamieniach szlachetnych.
Perły ze względu na swoje wodne pochodzenie równoważą rytm naszego życia z cyklami Księżyca. Stabilizują przemianę materii, mogą sprawić, że nasze moce będą mocniejsze. Oczyszczą także organizm z toksyn zgodne z rytmem przemian zachodzących w naturze. W morzu to, co przemija - rodzi się na nowo, niejednokrotnie jeszcze silniejsze.
Jeśli chodzi o przesąd, mówiący o tym, że perły to łzy, coś co przynosi nieszczęście, nie wierzmy mu. Jeżeli mamy kojarzyć coś ze łzami - to tylko tymi ze szczęścia.
Do czego są wykorzystywane?
Syreny wykorzystują je na wiele sposobów między innymi:
wplatają je we włosy
jako naszyjnik
jako bransoletki
do tworzenia dekoracji, podwodnych ogrodów
do tworzenia bukietów np. ślubnych
 Jak właściwie klasyfikujecie perły?

pod względem koloru
 pod względem klasy
 wielkości
 kształtu

Jeszcze mała mapka z występowaniem poszczególnych kolorów.


Piszcie w komentarzach jakie podobają się Wam najbardziej. Mi podobają się barokowe (o nieregularnym kształcie), pierścieniowe, a jeśli chodzi o kolor to czarne i ciemne kilku-kolorowe.  by Trixy236

9 komentarzy:

  1. "Najzwyklejsze" okrągłe ,białe są śliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) coś w nich jest, są takie nieskazitelne i klasyczne ;)

      Usuń
  2. Mi podobają się białe, okrągłe i złote tego samego kształtu :3 Może w następnym poście pokażecie swoje znaleziska z dna oceanu ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, może dodam taki post nawet dzisiaj! Dziękujemy :*

      Usuń
  3. Witam. Mam do Was mnóstwo pytań. Chciałabym z Wami porozmawiać np na gg lub skype. Czy byłoby to możliwe? Chciałabym odzyskać utracony ogon, a wy mogłybyście mi w tym pomóc. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź. Mój skype: dajmonowa1 gg: Eteorami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porozmawiam o tym z Hejli i Missy. Możesz napisać na naszego maila:
      najmatoszatan@gmail.com
      Co do skypa, to ja mam z nim ostatnio problemy. Z góry muszę Cię ostrzec, że mamy ostatnio bardzo niewiele czasu na prowadzenie bloga i może chwilę potrwać zanim znajdziemy odpowiedni moment, żebyśmy mogły we trójkę z Tobą porozmawiać. Możesz też śmiało napisać wiadomość na Facebooku naszego bloga:
      https://www.facebook.com/profile.php?id=646334785499595&fref=ts
      Mam nadzieję, że Ci pomożemy :)

      Usuń
    2. GG nie ma chyba żadna z nas, jutro spytam się jeszcze Missy i Trixy.

      Usuń
  4. Napiszę do Was na maila, a tak właściwie to oba, bo widzę, że macie dwa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi najbardziej podobają się te okrągłe białe

    OdpowiedzUsuń