środa, 4 lutego 2015

Nasza Ławica

Nasza Ławica mieści się na Morzu Bałtyckim, jednak osobom, które nigdy nie pływały pod wodą Bałtyku ciężko jest mi trudno wyjaśnić gdzie dokładnie leży.

Do Naszej Ławicy, która nazywa się Austoma (od imienia naszej pierwszej przywódczyni), należą nie tylko syreny z Polski (właściwie jesteśmy jedyne), ale także te z Dani, Szwecji czy Finlandii. Niektóre z nich nie były nigdy na lądzie! Niestety spędzamy z nimi mało czasu, bo często wypływamy także na wakacje na inne wody, aby zwiedzać świat i poznawać nowe syreny. W Austomie jest dość dużo syren, więc nie musimy się martwić, że ktoś sobie nie poradzi.

Na naszym mailu pojawiły się pytania dotyczące przynależności do Ławicy. Można dołączyć do ławicy lub nie, jednak syrena bez ławicy jest jak "żołnież bez karabinu" :). Jest zdana tylko i wyłącznie na siebie. W każdej ławicy ma się obowiązki, ale także przywileje. Istnieje znacznie większa szansa na atak ze strony np. węży morskich czy innych drapieżników jeśli jesteś samotną syreną niż gdy pływasz w grupie. Życie samotnej syreny jest zwykle dość krótkie i często kończy się brutalną śmiercią.Jest to szczególnie wazne jeśli żyjecie w oceanie/morzu, jednak na lądzie też się przydaje.

Każda ławica ma swoją siedzibę. Siedziba mieści się pod wodą i może to być np. jaskinia w której zasiada Przewodnicząca/Przywódca ławicy. Niektóre większe Ławice mają siedzibę zarówno na lądzie jak i pod wodą. Jest to wielki zaszczyt. Wszystko zależy od ławicy, ale syreny żyją raczej na płyciznach lub na płytkich wodach do max. 300 metrów. Niżej nie zakłada się siedzib Ławicy, ze względu na ciśnienie. Niektóre syreny tak jak ludzie mają problemy z ciśnieniem i pływają tylko po płyciznach. 

Ok, jestem już syreną, ale jak mam dołączyć do ławicy? Chyba nie stanę na środku plaży i nie krzyknę "hej jest to jakaś ławica"?
Otóż nie tylko drapieżniki łatwo wyczuwają samotną syrenę, wyczuwa to także przewodnicząca najbliżeszej ławicy, która najczęściej wysyła delegację (w mniejszych ławicach przywódczyni płynie osobiście). Delegacja zaprasza syrenę do ławicy, a ta może przyjąć zaproszenie lub nie.
Jednym słowem wystarczy, że wypłyniesz kawałek w wodę.

Opowiedziałyśmy już o naszej Ławicy, o tym, jak do niej dołączyć i czy jest to konieczne, więc zostało mi jeszcze tylko jedno...
Oto parę naszych ulubionych miejsc koło naszej Ławicy i nasza Ławica.
 Domek, w którym mieszkają przyjaciółki naszej ławicy oraz my, gdy jesteśmy pod ludzką postacią. Wyspa należy do naszej ławicy od ponad 150 lat! Nie każda ławica ma wyspę, dlatego jesteśmy z niej bardzo dumne.
Widok z boku sprzed kilku lat. Drzewo złamało się podczas zeszłorocznego wrześniowego sztormu.
 Wrak samochodu, w którym bawiłam się gdy byłam mała.
 To co leży na masce to fragmenty (chyba) tuby, przyniesione kiedyś przeze mnie.
 Zachód słońca widziany z naszej wyspy. Zdjęcie wykonała Missy.
 Miejsce z najlepszymi kryjówkami do zabawy w chowanego.
Zeszłoroczne znaleziska Hejli, uwielbia zbierać bursztyny oraz ciekawe przedmioty i kamienie, które znajdzie na dnie morza. Zawsze zabiera coś takiego jako pamiątkę z wakacji.

Na koniec muszę dodać, że niesamowitą motywacją dla nas są Luna i Layla. Dziewczyny, jesteście świetne ;) Dziękujemy za każdy miły komentarz, który natchnął nas do pracy <3
by Trixy236

9 komentarzy:

  1. Łał! cudowne ! Moje pytania pomogły , prawda?? (Pisała Layla) :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo dziękujemy <3 Przyznam szczerze, że rzadko się wzruszam, ale kiedy widzę, że ktoś tak podziwia naszą pracę, mam ochotę się rozpłakać ze szczęścia. Luna, Layla - jesteście niesamowite.

      Usuń
    2. Prosze, nie przesadzajmy . My wam tylko uświadamiamy jakimy cudownymi blogerkami jesteście :-D (luna)

      Usuń
  2. Super post! Ja co prawda mieszkam daleko od morza i nie jestem syreną, ale przydatny post :) Z tej strony Ciekawska Daria, która zadręcza was pytaniami wysyłając maile xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, co do maili to raczej nie nazwałabym tego "zadręczaniem" :D miło nam, że chcesz lepiej poznać świat syren a odpowiadanie na Wasze pytania to dla nas przyjemność

      Usuń
  3. Pięknie Tam jest. Jak widze te zdjęcie To mam ochotę (Kiedyś Byłam nad Bałtykiem na kolonii. Szkoda że nie byłam syreną ale dalej marzę nią Być. Jak widze te zdjęcie Mam ochotę Ukraść Autobus I pojechać Nad bałtyk i wskoczyć I znaleźć waszą Ławice! ;* pozdro weronika (Werciaxs) :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze syreną w prawdzie nie jestem, ale mieszkam kilka kroków od Bałtyku (dosłownie na plażę idę na piechotę) i chciałabym wiedzieć, czy jeśli bym była syreną, to jest szansa, że bym trafiła do was?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem niewidoma ale chcę być w jakiejś ławicy. Tylko jakie miałabym tam obowiązki gdy nie mam wzroku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w takim razie napisałaś ten komentarz?Korzystasz z mówionej klawiatury? Jak w ogóle przeczytałaś tego posta? Jakby co to nie hejt, a pytanie

      Usuń